Relacja z warsztatów ekologicznych

Wyprodukować żywność ekologiczną to jedna sprawa. Natomiast jak wypracować sobie rynek zbytu? Jakimi drogami dotrzeć do świadomych konsumentów? I jak wyeksponować walory swojego produktu? O tym można było dowiedzieć się 20 marca 2019 r. w Lubaniu podczas warsztatów ekologicznych.

Szkolenie zorganizowane zostało z inicjatywy członków Pomorskiego Stowarzyszenia Producentów Ekologicznych BioPomorze we współpracy z Pomorskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Lubaniu.

„Tworzenie strategii marki w sektorze produktów rolnictwa ekologicznego” to temat przewodni spotkania tego dnia. Warsztaty poprowadziła Anna Sperska, Dyrektor Zarządzający Lograd Doradztwo Strategiczne. Uczestnicy mieli okazję aktywnie uczestniczyć w zajęciach i wykonać zadania na przykładzie swoich produktów, wytworzonych w gospodarstwach ekologicznych. Prowadząca podkreślała, jak ważne jest znać wartość swojego surowca i że warto określić grupę swoich klientów, do których chcemy skutecznie dotrzeć.

Gdy jesteśmy świadomi wyższej jakości naszego produktu, a takim z pewnością jest żywność ekologiczna, łatwiej będzie nam zaprezentować go klientowi. Pomocne w tym będą zdjęcia i prezentacje produktu. Adriana Nowicka z Fundacji Antykwariat Fotograficzny poprowadziła warsztaty z fotografii produktowej. Udzieliła cennych wskazówek, w jaki sposób wyeksponować walory produktów ekologicznych, jakich metod użyć, aby unikać błędów przy robieniu zdjęcia. Należy pamiętać o odpowiednim świetle, ustawieniu i tle. Szczegóły mają ogromne znaczenie.

Na zakończenie uczestnicy mieli okazję przyglądać się pracy profesjonalnego fotografa i sami wykonać zdjęcia.

Przy okazji szkolenia zarząd i członkowie PSPE BioPomorze mogli omówić własną strategię marki w sektorze produktów rolnictwa ekologicznego.

 

Efekty ćwiczeń z fotografii produktowej


Ilość wyświetleń artykułu: 679